Terenska nastava iz njemačkog jezika, Gmunden
Gmunden, mali pitoreskni gradić u gornjoj Austriji okružen impozantnim Alpama i prostranim jezerom odredište je učenika OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“ za terensku nastavu iz izbornog jezika njemačkog jezika.
U ranim jutarnjim satima puni adrenalina zauzimaju mjesta u velikom katnom autobusu. Nakon kontrole dokumenata i uspješnog prelaska granice uživaju u sedmosatnoj vožnji kroz brdovit krajolik i uređena mala sela i gradiće. Uz sjajne zrake sunca otvara im se pogled na prostrano jezero i gradić uz obalu. Raznobojne fasade urednih pročelja starih i novih građevina mame im pogled koji se zaustavlja na zelenoj žičari koja naizgled vozi putnike u nebo. U gradu ih čeka turistička voditeljica i na književnom njemačkom jeziku govori o povijesti i zanimljivostima grada. Na trgu slušaju zvončiće koji glazbom najavljuju početak svakog punog sata. Nakon razgleda grada odlaze do manufakturne proizvodnje keramike koja je zaštitni znak grada i koja svojom dugogodišnjom tradicijom postaje „brand“ Gmundena kao i regije u Gornjoj Austriji. Spuštaju se do jezera i dugim drvenim mostom dolaze do dvorca Orth smještenog na prirodnom otočiću prividno plutajućeg na jezeru. Imaju sreće na mostu dvorca vidjeti raskošne narodne nošnje jer se u dvorcu nalazi kapelica u kojoj se upravo odvijalo vjenčanje. Narodne nošnje Austrijanci ponosno nose u svakoj svečanoj prigodi. Razgledavaju dvorac Orth, poznat po snimanju austrijske serije „Schloss Hotel Orth“ koja se svojevremeno prikazivala i na Hrvatskoj radio televiziji.
Slobodno vrijeme po gradu učenici su iskoristili za uživanje uz jezero ili u ponudi slastica lokalnih ugostiteljskih obrta kao i u korištenju njemačkog jezika u naručivanju i kupovini prehrambenih i neprehrambenih proizvoda. Posljednja, ali najbitnija etapa nastave, održana je u trgovačkom centru gdje su učenici imali nekoliko zadataka; prema uputama pronaći određenu trgovinu i tražiti zadani proizvod te napisati njegovu cijenu ili oznaku. Nakon toga svaki je učenik intervjuirao slučajne prolaznike i ispitivao ih na njemačkom jeziku prema prethodno pripremljenom anketnom listiću. Učenici su između ostalog pitali slučajne prolaznike znaju li gdje je Hrvatska i pokazalo se da mnogo Austrijanaca zna gdje je jer često ljetuju na Jadranu. Na pitanje „znaju li nešto reći na hrvatskom“ dobili su zanimljive odgovore: hvala, dobar dan, kako si, da, pas, jabuka, djevojčica, dobro, čevapčići, do viđenja, dobro jutro, neću, snijeg. Uspjeli su govoriti na njemačkom, snaći se prema uputama na njemačkom i razumjeti izvorne govornike u realnoj situaciji. Zadaća terenske nastave je uspješno realizirana. Umorni ali zadovoljni vraćaju se put Hrvatske.
Kuda ćemo slijedeće godine pitali su?
U Austriju, naravno.