Planinari na Strahinjčici

U subotu, 29.10.2016., učenici planinarske skupine OŠ „Antun Nemčić Gostovinski“, planinarske sekcije HPD „Bilo“, posjetili su planinu Strahinjčicu u Hrvatskom zagorju. Ta se šumovita planina vrlo strmih padina proteže iznad pitoresknog gradića Krapine.

Planinarski izlet započinjemo od sela Podgora Krapinska (198 mnv). Uspinjemo se strmom stazom koja se naziva „Jelenske pećine“, južnom stranom planine na kojoj prevladava šuma hrasta cera (Quercus cerris). Nagrađeni smo prekrasnim jesenskim danom s obiljem sunca te jesenskim toplim bojama u krošnjama drveća.  Za oko dva sata uspona dolazimo do planinarske kuće na Strahinjčici (618 mnv). Tu smo napravili odmor od sat vremena, okrijepili se hranom iz ruksaka  te nastavili dalje prema vrhu Strahinjčice.

Već za 10 minuta strmog uspona dolazimo na stijenu „Dedek“ s koje se pruža prekrasan pogled na Medvednicu, Zagorje i Sloveniju. Tu smo također uzeli pola sata pauze za uživanje u pogledu, jesenjem suncu te fotografiranju. Za dvadeset minuta dolazimo do najvišeg vrha Strahinjčice koji se zove Sušec (846 mnv). Vrh nije posebno atraktivan, jer se nalazi u šumi pa ne pruža vidik. Obilježen je natpisom na debelom stablu bukve. Stoga se ne zadržavamo dugo na vrhu, spuštamo se natrag do planinarske kuće te nastavljamo silazak drugom stazom preko „Slona i Goleša“. To je zapravo atraktivan grebenski put kojim se spuštamo hrptom Strahinjčice natrag u selo Podgora Krapinska. Oko 17 sati dolazimo do autobusa koji nas čeka na ulasku u Krapinu te se prepuni dojmova, sretni i zadovoljni vraćamo u našu Koprivnicu.