Međunarodni dan tolerancije 2021.

Od 1996. godine 16. studenoga obilježava se Međunarodni dan tolerancije.

Taj dan je Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila danom tolerancije i pozvala svoje države članice da ga obilježavaju kako bi podigli svijest građana o važnosti poštivanja i uvažavanja različitosti. Na taj dan su države članice UNESCO-a 1995. godine usvojile Deklaraciju o načelima tolerancije kojom se ovaj dan proglašava Međunarodnim danom tolerancije. To je dan kada se diljem svijeta podsjeća na poštivanje i uvažavanje drugačijih od nas. Obilježavanje je počelo kada je UNESCO  ovaj dan odredio kao dan kada podižemo svijest   o opasnosti netolerancije i važnosti tolerancije.

Ljudi se ne rađaju s tolerancijom! Vještina je to koja se uči! Toleranciji, uvažavanju i poštivanju djeca se uče od najranije dobi. Prve spoznaje o uvažavanju i poštivanju prema drugima, dijete uči u svojoj obitelji, kasnije u vrtiću i školi. Kako poštuju, druge uvažavaju različitost djeca pokazuju u svojem svakodnevnom životu. Važan preduvjet učenju tolerancije je suosjećanje, odnosno sposobnost razumijevanja tuđih osjećaja. Tolerancija se odnosi na prihvaćanje drugih ljudi i na ponašanje prema tim ljudima na onaj način na koji bismo željeli da se oni ponašaju prema nama, kada poštujemo tuđe ideje, uvažavamo drugačije mišljenje, postupke, a koji su potpuno različiti od naših. Djeca prihvaćanje različitosti trebaju ugraditi u vlastiti sustav vrijednosti kako bi kasnije mogli uvažavati sve ljude.

Poticanju zajedništva i toleranciji u razredu i stvarnom životu učenici naše škole

uče u školskom ozračju kroz sve nastavne sadržaje, izvannastavne aktivnosti.

U mjesecu studenome učenici naše škole učili su o toleranciji, što znači biti slobodan, poštovati prava djece i drugih, učili su o tome kako svoje mišljenje ili ideju ne smiju nametati drugima već osvijestiti i prihvatiti razlike među učenicima i okruženju. Ljepota svijeta je u njezinoj različitosti.

Kako su i kojim sve aktivnostima učitelji i učenici naše škole obilježili Međunarodni dan tolerancije možete pročitati i vidjeti na fotografijama.

 

2. a r. učiteljica, Dragana Dukarić

Sat razrednika

Obilježavanje Međunarodnog dana tolerancije započeli su poticajnim pitanjem

„Što je cvijetu potrebno da može živjeti?“ Učenici su iznosili svoja mišljenja i donosili zaključke kako je cvijetu potrebna voda, toplina, zemlja, kukci, vjetar, a zatim su bili potaknuti pitanjem „Što je čovjeku potrebno da može živjeti?“

Svoje odgovore, učenici su zapisali riječi na „post it“ papiriće i lijepili ih na obris čovjeka iscrtanog na ploči. Zajedno su došli do zaključka provedenih aktivnosti: „Pružimo jedni drugima ono što nam svima treba za život jer nikad ne znate hoće li baš vaš osmijeh upućen nepoznatom prolazniku ili pomoć ponuđena nekom uljepšati dan!“ Učenici su donijeli razredni dogovor kako će se jedni prema drugima odnositi kao prema cvijetu kojeg treba njegovati. Svi imamo jednaka prava bez obzira na različitosti.

 

2. c r. učiteljica, Đurđica Pošta

Hrvatski jezik

Poticajna priča „Spašeni mačić“ Nade Iveljić. Učenici su čitali tekst i stjecali znanja o prihvaćanju različitosti. Mačić je izgledom bio drugačiji, ali unatoč tome mačka ga je prihvatila zajedno sa svojim malim mačićima u svoju mačju obitelj. Učenici su zaključili da nije važno kako izgledamo nego ono što nosim u sebi i kako se ponašamo prema drugima. Učenici su ilustrirali tekst i uredili razredni pano.

 

 

Suodnos likovne kulture: izrada božićnih ukrasa i Sata razrednika: Međugeneracijska suradnja.

Učenici su izrađivali ukrase za eko-božićno drvce od recikliranoga materijala. Kroz projekt Gradskog društva Crvenoga križa „Penzioner-volonter“ učenici 2. c r. ostvarili su suradnju i razmijenili iskustva u izrađivanju božićnih ukrasa sa aktivistima projekta.

 

3. a r. učiteljica, Suzana Hergotić

Hrvatski jezik: hrvatski jezik i komunikacija, književnost i stvaralaštvo, kultura i mediji.

Aktivnosti organizirane u školskoj knjižnici u suradnji sa školskom knjižničarkom Paulom Rajh

1. Aktivnost: Poticajni animirani film „Poklon“ autora Jacoba Freya.

O filmu: Edukativan i emotivan animirani film na temu tolerancije u kojem učenici upoznaju lik dječaka s invaliditetom koji većinu svog vremena provodi igrajući video igre. Majka mu poklanja psića sličnih poteškoća koje ima i dječak. Učenici sudjeluju u zajedničkoj raspravi nakon gledanja animiranoga filma, uočavaju sličnosti dječaka i psa, prepoznaju osjećaje dječaka, iznose vlastite dojmove i doživljaje o glavnom liku, donose zaključke o različitosti kao vrijednosti, daju vlastite ideje kako bi dječak mogao provoditi vrijeme s psićem.

Učenici ponavljaju nastavni sadržaj o pretraživanju informacija. Što je tolerancija i gdje bismo to mogli saznati?

2. Aktivnost: Rad u grupama.

a) Pronađite primjer međuvršnjačke tolerancije i međugeneracijske tolerancije u pročitanim književnim djelima.

b) Pronađite primjer neuvažavanja/netolerancije u pročitanim književnim djelima i ilustrirajte. Napišite svoj prijedlog prihvatljivog ponašanja, uvažavanja i prihvaćanja drugačijeg mišljenja i postupaka te ilustrirajte.

3. Aktivnost: Sat razrednika

Učenici su uredili umnu mapu na temu tolerancije. Pisali su primjere osobne tolerancije u odnosu prema prijateljima, obitelji, suučenicima i podijelili svoja iskustva sa suučenicima.

Učenici su s učiteljicom uredili razredni plakat s aktivnostima na temu tolerancije te ga izložili u našoj školi.

 

4. a r. učiteljica, Ines Geršić- Bodinovac

Sat razrednika

Učenici su na temu „Poštujemo različitosti“ učili o uočenim sličnostima i razlikama.

Razgovarali su kako nas različitosti obogaćuju, ali i o ponašanju prema osobama koje su po nečem različite od nas samih. Donijeli smo zaključak kako nas različitosti obogaćuju i koje su ljudske vrijednosti.

 

4.b r. učiteljica, Sanja Brkić

Sat razrednika

Učenici su odgovarali na pitanja: Po čemu smo slični? Po čemu smo različiti? Tko vrijedi više? Zašto svi vrijedimo jednako?

Razgovarali smo o ponašanju prema osobama koje su po nečem različite od nas samih. Kako nas različitosti obogaćuju? Kako se ponašamo prema osobama koje se na neki način razlikuju od nas? Kako se ponašamo prema osobama s invaliditetom?

Učenici su izrazili svoje osjećaje na kraju sata i bili zadovoljni jer su jedni o drugima saznali nešto što prije nisu znali i time se bolje povezali, učili o međusobnom uvažavanju i empatiji.

 

 

Katarina Hudelist, učiteljica matematike

Učenici 5.d, 6. b, 8.a, 8.b, 8. c i 8. d razreda u uvodnom dijelu nastavnog sata matematike obilježili su Svjetski dan tolerancije. Ispunili smo listić koji sam pripremila i razmijenili mišljenja o značenju riječi tolerancija. Tijekom razgovora i rasprava učenici su donijeli zaključak da riječ tolerancija znači jednakost svih u društvu. Učenici su s velikim interesom sudjelovali u aktivnosti, a što se i vidi na fotografijama.

 

 

Sandra Šimonek, vjeroučiteljica

Povodom Svjetskog dana tolerancije, 16.11.2021., učenici 1.a razreda su na satu Vjeronauka, uz obradu teme „Svi smo mi braća i sestre“ razmišljali od važnosti zajednice, međusobnog poštovanja, prihvaćanja, pomaganja i prijateljstva. Naglasili smo kako je svatko od nas različit i ima drugačije interese u životu, stoga je svatko posebno vrijedan, dragocjen i jedinstven. Kako bi pokazali svoje zajedništvo unutar 1.a r. učenici su osmislili grbove svojeg razreda u kojima su prikazali zajedništvo, prihvaćanje i pozitivne osjećaje koji im se bude kada su sa svojim prijateljima.

 

PŠ Jagnjedovec, učiteljica, Martina Andrašić

Učenici 1. i 4. razreda Područne škole Jagnjedovec obilježili su Međunarodni dan tolerancije. Razgovarali smo o značenju riječi tolerancija, o dobrim i lošim osobinama ljudi te o poštivanju različitosti. Čitali smo pripovijetku Ane Đokić, Kad bi svi ljudi na svijetu, u kojoj djevojčica opisuje svoju mnogobrojnu obitelj te nam na kraju daje pouku: Gdje čeljad nije bijesna, ni kuća nije tijesna. Na izvannastavnoj aktivnosti Mali kreativci prigodno smo uredili pano u učionici.

 

 

Voditeljica Filmske i video družine „Mravec“, učiteljica Karmen Bardek

Filmska i video družina „Mravec“ (starija skupina) obilježila je Svjetski dan tolerancije i Međunarodni dan djeteta online sudjelovanjem na 13. Festivalu prava djece. Učenici su gledali kratkometražne dječje filmove Festivala koji se bave tolerancijom, životom u pandemiji, prvim simpatijama, ali i vršnjačkim nasiljem. Širok spektar tema koje filmovi Festivala obrađuju pomogao nam je u poticanju i vođenju kvalitetne rasprave nakon projekcija.

 

Mudre misli

„Tko god u ovom životu želi sve stvari po njegovoj naklonosti, imat će mnogo nevolja u životu.“ Francisco de Quevedo

„Toleriranje je najveći dar uma, zahtijeva isti napor mozga kao i uravnoteženje na biciklu.“ Helen Keller

„Ljudi mogu zaboraviti što si rekao, ali nikada neće zaboraviti kako si na njih djelovao i

kako su se osjećali u tvom društvu.“ Carl W. Buechner

„Nikad nije prekasno da postanete ono što ste u stanju postati.“ George Elliot

Suzana Hergotić, učiteljica

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

 

12

13

14

16

18

19

20

21

22

23

24