Tromsø je najsjeverniji sveučilišni grad koji se nalazi 350 kilometara sjeverno od Arktičkog kruga. Poznat kao glavni grad Arktika ili pak kao ‘Pariz sjevera’, ovaj povijesni grad je okružen snježnom kapom planina, fjordova i zelenih otoka, a idealna je baza za promatranje polarne svjetlosti koju sam uspjela uloviti mobilnim telefonom ispred osnovne škole Skjelnan.

Budući da je u vrijeme našeg seminara trajala polarna noć, mi, stanovnici srednje Europe, imali smo malih poteškoća s privikavanjem na noć koja traje gotovo 20 sati.

Na seminaru su sudjelovali odgajatelji i učitelji iz Norveške, Austrije, Belgije, Estonije, Njemačke, Irske, Italije, Latvije, Srbije, Slovačke, Slovenije, Švedske i naravno – Hrvatske. Sudionici su se u četiri dana seminara upoznali s norveškim obrazovnim sustavom i osnovnom školom Skjelnan ili vrtićem Haugenstykket - ovisno o radnom mjestu, mogućnostima Erasmus+ projekata i eTwinning platformi te se dotakli teme utjecaja IKT alata u vrtićima i osnovnim školama.

Škola koju smo posjetili, osnovna škola Skjelnan, broji 283 učenika u dobi od 6 do 13 godina, 27 učitelja, jednog ravnatelja i dvoje zamjenika ravnatelja. Škola radi u jednoj smjeni , posjeduje pet brodova za izvođenje terenske nastave pa čak i vlastiti golf teren koji učenici mogu slobodno koristiti. Za vrijeme zime učenici se tijekom odmora za ručak mogu skijati, sanjkati ili jednostavno uživati u zimskim radostima školskog dvorišta. Često provode nastavne dane na otvorenom neovisno o vremenskim uvjetima. Zanimljivi uvjeti tu ne završavaju, već se nastavljaju time što svaki učenik škole posjeduje svoj vlastiti iPad koji je povezan s interaktivnom bijelom pločom u svakom razredu. Učenici iPade nose svojim kućama i služe im kao alat za učenje i pisanje zadaća. Budući da je škola vlasnik svih iPada, učenicima je blokirano korištenje kamere ili aplikacija, osim onih vezanih uz njihovo obrazovanje. Što se ocjenjivanja tiče, ono počinje tek u 7. razredu dok u manjim razredima dobivaju samo opisne ocjene vezane uz napredak.

Posjetili smo i Northern Norwegian Science Center gdje smo saznali smo na koji način rade s najmlađima te koje resurse za učenje programiranja koriste u radu s istima. Sudionici su se iskušali u programiranju BEE BOT-a, malog podnog robota u obliku pčelice koja djecu podučava orijentaciji, procjenjivanju i rješavanju problema. Odslušali smo i zanimljivo predavanje te isprobali interaktivne sprave koje se nalaze na dva kata znanstvenog centra.

Nadalje smo se upoznali s platformom eTwinning za odgojno-obrazovne djelatnike koji rade u europskim školama i dječjim vrtićima. Putem spomenute platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva. Uz eTwinning, sudionici su se upoznali s Erasmus+ programom, programom Europske Unije kojim se podupiru obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport u Europi, i njegovim mogućnostima: obrazovnom mobilnosti pojedinca (KA1) te školskom i strateškom partnerstvu (KA2). Osim što smo dobili detaljne informacije o navedenim platformama, dobili smo i smjernice kako napisati kvalitetan projekt u okviru odabranog Erasmus+ programa. Nakon dobivenih podataka, formirali smo radne skupine koje su imale zajedničku temu projekta te zajednički krenuli u pisanje istog. Vidjevši primjer dobre prakse u osnovnoj školi Skjelnan, sve radne skupine u projekt su uključile korištenje IKT alata.

Putem odrađenog kontaktnog seminara, prikupili smo brojne kontakte za suradnju s kolegama iz različitih europskih škola za suradnju na budućim projektima.

Irena Karas, učiteljica francuskog jezika

Slika1

Slika2

Slika3

Slika4

Slika5

Slika6

Slika7

Slika8

Slika9

Slika10

4   5   6