Nemčići stigli kući s prve mobilnosti u sklopu projekta „Znam odakle sam“

1   2   3

Sada, kada su se dojmovi posložili i nekoliko tisuća fotografija je pregledano, dajemo presjek prve učeničke mobilnosti u sklopu projekta „Znam odakle sam“ za naše učenike. Mobilnost je trajala od 17. do 24. ožujka ove godine. Vratili smo se s pregršt lijepih uspomena, novih životnih pouka i novim poznanstvima s vršnjacima diljem Europe (Španjolske, Italije, Poljske, Mađarske i domaćina na Kreti).

Marko Franjo, Barbara Džendžo, Sara Salajpal i Eva Šimunić u pratnji učiteljica Đurđice Pošta i Željke Hanžek stigli su u Koprivnicu vlakom u ranim večernjim satima, 24. ožujka 2019., iz Budimpešte. Zašto iz Budimpešte? U pripremnoj fazi ove mobilnosti još jednom smo se uvjerili da su letovi povoljniji iz Budimpešte nego iz, primjerice, bližeg nam Zagreba.

Cijeli tjedan mobilnosti proveli smo na Kreti u malom turističkom mjestu Spilli gdje žive naši domaćini koji su nas srdačno i s puno ljubavi ugostili. Trudili su se da nam je svaki dan poseban i pun novih doživljaja i iskustava. Tamo smo se susreli s projektnim partnerima iz Grčke, Španjolske, Mađarske, Italije te s glavnom koordinatoricom projekta iz Poljske, Magdalenom Kotowskom.

Učenici su imali prilike „upiti“, osjetiti i okusiti grčku kulturu, običaje i veliku gastronomsku ponudu iz prve ruke u suživotu s grčkim obiteljima koje su im otvorile vrata svoga doma i ugostili ih na tjedan dana.

Marko, Barbara, Sara i Eva su već prvog radnog dana vrlo uspješno, koristeći IKT alate kao jednu od glavnih tema projekta, predstavili sebe, svoj grad i domovinu prezentiranjem korizmenih običaja i tradicije dočeka proljeća maškaranjem i paljenjem Vuzmenice. Zajedničke radionice u školi imali smo sredinom tjedna. Izrađivali smo repliku Hefestovog diska od glinamola, narukvice od vune i zmajeve od papira, kao simbole proljeća i upoznali smo 12 bogova Olimpa. Svaki dan smo posjetili drugu lokaciju na otoku. Istražili smo Spilli, Heraklion, Rethymno, Preveli, Arkadi samostan u kojem su svećenici vidali rane borcima za slobodu tijekom 1821. kad je započela njihova sedmogodišnja bitka i oslobođenje od Turaka. Uz stručno vodstvo imali smo priliku posjetiti i Knos, ostatke starokretske civilizacije u vrijeme vladavine kralja Minosa, sina boga Zeusa i kraljevne Europe. Minosa znamo iz grčke mitologije. Na Kreti mu je grčki umjetnik Dedal sagradio labirint u koji je smjestio čudovište Minotaura. Najviše nas je oduševio njihov prirodoslovni muzej u Heraklionu kao i ogromni akvarij s pregršt raznovrsnog životinjskog i biljnog svijeta Mediterana. Jedino je naših četvero učenika s prijateljima sa Sicilije istražilo šumu palmi u mjestu Preveli, do koje smo došli spuštajući se strmom stazom (oko 300 m nadmorske visine) kroz skoro netaknutu prirodu s predivnim pogledom na njihove plaže i obalu s koje se proteže divan pogled prema Africi. Kako je svijet malen, učinilo nam se tada!

Ovo je ujedno bila i sjajna prilika za sve sudionike da se služe engleskim jezikom u stvarnim situacijama i nauče neke riječi na grčkom jeziku kao što je molim=parakaló, hvala=efcharisties, dobro jutro=kalispera, laku noć= kali nychta i mnoge druge.

Četvero učenika odabrano je školskim natječajem. Sudjelovali su u nizu projektnih aktivnosti prije ove mobilnosti, bili su spremni voziti se avionom po prvi puta i biti naši mali ambasadori u pratnji učiteljica.

Ovo je prvo putovanje učenika u sklopu spomenutog projekta u neku drugu zemlju. Skrećemo pozornost kako je upravo škola Antun Nemčić Gostovinski prethodno bila domaćin učenicima i učiteljima svih pet partnera (ukupno 20 učenika i 11 učitelja) u prosincu prošle godine, a o čemu ste imali već prilike čitati. Toj je mobilnosti prethodila i mobilnost u Poljsku za troje učitelja gdje su na kratkom tečaju učili o IKT alatima.

Ipak, naše istraživanje baštine i učenje o IKT alatima ne staje ovdje! Već krajem svibnja očekuje nas sljedeća mobilnost učenika. Toga puta posjetit ćemo partnere u Španjolskoj, a pripreme su već krenule!

Željka Hanžek, članica koordinacijskog tima

Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i

Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze.

4    5    6

 

20190318 133602

20190318 171616

20190319 111640

P1010719

P1020020

P1020330

PANO 20190319 143959